In het digitale tijdperk blijven steeds meer hondenfoto’s digitaal. Zonde, want foto’s verdienen het om vaker gezien te worden. Na een fotoshoot bestellen sommige mensen een vergroting aan de muur, maar andere foto’s verdwijnen meestal na een paar dagen fame op social media in het archief op de computer. Herken je dit? Met het aanbieden van een tof fotoboek breng ik daar graag verandering in. Deze pak je namelijk sneller om nog eens terug te kijken of om de foto’s aan visite te laten zien.

Door een advertentie op Facebook werd ik gewezen op de mogelijkheid om een fotoboek van Saal Digital te testen. Na het aanmelden kreeg ik al snel de uitnodiging om een boek te testen. Met een tegoedbon van € 40,- en de te verwerken foto’s van Jake ging ik snel aan de slag. De software geeft duidelijke informatie over de verschillen in producttypen. Voor mij is het ook erg prettig dat de software snel en duidelijk werkt, er mogelijkheden zijn voor lay-outs maar ook alle vrijheid om zelf iets in elkaar te zetten. Maar daar zijn jullie natuurlijk niet naar benieuwd… Het boek, daar draait het om!

Fotoboek Jake

Voorkant fotoboek Saal Digital

Voor de review heb ik een fotoboek gemaakt van de fotosessie op het strand tussen Domburg en Oostkapelle met Jake (border collie puppy van 8 maanden). We hadden enorm geluk met het weer! Het licht was ’s ochtends nog zacht, maar al krachtig genoeg om te zorgen voor een mooi contrast tussen Jake en de zee/lucht op de achtergrond. Die prachtige kleuren vragen natuurlijk om een goede afdruk.

Echt fotopapier

Fotoboeken worden vaak digitaal gedrukt. Voor onze vakanties hebben we privé al de nodige fotoboeken besteld, de laatste jaren via Albelli. Die fotoboeken worden digitaal gedrukt en geven al een mooi resultaat. Saal Digital gaat een stap verder, de fotoboeken worden geproduceerd met echte foto’s. En dat zie je! Bij ontvangst werd ik totaal verrast door de sublieme kleurweergave en de scherpte van de foto’s. Zowel de lichte als donkere tinten en details worden in het fotoboek van Saal Digital veel mooier weergegeven dan we gewend zijn van de digitaal gedrukte boeken.

Platliggende pagina’s

De pagina’s in het fotoboek bestaan standaard uit één stuk, gebonden met de zogeheten ‘lay-flat’ techniek. Foto’s kunnen hierdoor meerdere pagina’s beslaan zonder verlies in het midden. Het boek ligt niet 100% plat, maar dat belemmert het zicht in het midden van het boek niet.

Gewatteerde fotocover

Voor het fotoboek heb ik gekozen voor een gewatteerde fotocover. Het boek is daardoor iets dikker en de kaft voelt zacht aan. Dit geeft het boek een luxe uitstraling en het pakt hierdoor ook prettig vast.

Interesse in een fotoboek?

Na een fotoshoot ontvang je van mij altijd de foto’s in hoge resolutie (try-out fotoshoot uitgezonderd). Hiermee kun je uiteraard zelf een fotoboek opmaken en bestellen via Saal Digital. Het fotoboek wordt geproduceerd in Duitsland, de levertijd is daardoor bijna een week. Laat je het boek liever volledig door mij verzorgen? Geen probleem! Ik zorg dan voor de selectie van de foto’s, de opmaak van het boek en uiteraard voor het bestellen. Dan kun jij heerlijk ontspannen genieten van je dankbare herinnering. Benieuwd naar dit boek als voorbeeld? Geef het even aan bij het maken van de afspraak, dan neem ik het boek mee.

Achterkant fotoboek Saal Digital